Zece secrete pentru o dantură de nota 10

  1. Persoanele care mănâncă numai carne si grăsimi (ex. eschimoşii) sau numai vegetale (ex. vegetarienii) nu fac carii.
  2. Dulciurile rafinate (90%-100% zahar) sunt principalul motiv al îmbolnăvirii dinţilor.
  3. Dulciurile rafinate consumate între mesele principale sau în pauză sunt de 10 ori mai dăunătoare decât cele consumate la masa principală.
  4. Dulciurile lipicioase sunt de 10 ori mai dăunătoare decât cele solide, ce trebuie mestecate bine.
  5. Nevoia de glucide (de dulce) o puteţi satisface cu o alimentație bogată în fructe.
  6. În combinaţie cu grăsimile (ex. untul) dulciurile sunt mai puţin dăunătoare, ca de de ex. ciocolata.
  7. Dacă daţi totuşi dulciuri copiilor daţi-le la masa principală, când sistemul de apărare al dinţilor este pregătit să facă față atacurilor acide.
  8. Brânza pansează rănile provocate de acizii din glucide, deci după ce mănâncă dulciuri daţi copiilor o feliuţă de brânză.
  9. Saliva este alt factor care pansează rănile dinţilor. Fructele, legumele crude stimulează glandele salivare să secrete salivă.
  10. Tabletele (suplimentele) cu fluor administrate preventiv (în prezența factorilor potențial cariogeni) pot avea efect benefic, dar trebuie să solicitaţi informaţii complete de la medicul dentist curant. Sunt şi multe alimente bogate în fluor: orezul, fulgii de ovăz sau orz, strugurii, caisele, peştele.

Happydent Family vă urează multă sănătate dentară!

Comments are closed.